Straż Graniczna Ośrodek Szkoleń Specjalistycznych SG im. gen. bryg. Wilhelma Orlika-Rückemanna Warsztaty nt. „Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w relacjach funkcjonariusz – cudzoziemiec w środowisku wielokulturowym” - Aktualności

Nawigacja

Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Warsztaty nt. „Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w relacjach funkcjonariusz – cudzoziemiec w środowisku wielokulturowym”

Urszula Piechota
09.09.2022

W dniach 5 – 9 września 2022 r. wykładowcy Zakładu ds. Cudzoziemców Ośrodka Szkoleń Specjalistycznych Straży Granicznej w Lubaniu przeprowadzili warsztaty nt. „Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w relacjach funkcjonariusz – cudzoziemiec w środowisku wielokulturowym”, w których wzięli udział funkcjonariusze z Warmińsko-Mazurskiego, Podlaskiego, Nadwiślańskiego, Nadbużańskiego, Karpackiego oraz Nadodrzańskiego Oddziału SG.

Podczas zajęć słuchacze zdobywali wiedzę na temat negocjacji, mediacji i zarządzania konfliktem w środowisku wielokulturowym. Warsztaty skierowane były głównie do funkcjonariuszy SG, pełniących służbę w strzeżonych ośrodkach dla cudzoziemców. Szkolenie prowadził doktor nauk o komunikacji społecznej i mediach Michał Futyra  –  wykładowca akademicki Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie, trener, podróżnik, dziennikarz, a także współautor podręcznika edukacji międzykulturowej, autor artykułów naukowych i popularnonaukowych o tematyce międzykulturowej. Ekspert omówił definicję konfliktu, mity krążące wokół niego w naszej świadomości kulturowej oraz sposoby zarządzania konfliktem. Wiele uwagi poświęcono zagadnieniom dotyczącym różnic kulturowych, wynikających z odmiennych systemów wartości. Tematem zajęć było także przedstawienie zachowań i sposobów negocjacji z przedstawicielami kultur bliskowschodnich, dalekowschodnich, Azji Centralnej oraz subkontynentu indyjskiego. Duże zainteresowanie wzbudziły kwestie zasad i technik negocjacyjnych.  Warsztaty były wzbogacone licznymi ćwiczeniami i symulacjami sytuacji życiowych, w których uczestnicy mogli zastosować poznaną wiedzę teoretyczną.

 

 

do góry