W szkoleniu wzięli udział funkcjonariusze z Morskiego, Warmińsko-Mazurskiego, Podlaskiego, Nadwiślańskiego, Nadbużańskiego, Bieszczadzkiego i Śląskiego Oddziału SG.
Głównym celem szkolenia było nabycie oraz udoskonalenie wiedzy przez funkcjonariuszy Straży Granicznej w zakresie stosowania procedur przeprowadzania kontroli legalności wykonywania pracy przez cudzoziemców, powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom i prowadzenia działalności gospodarczej przez cudzoziemców, a także dokumentowania czynności związanych z przedmiotową kontrolą.
W trakcie zajęć omówione zostały rodzaje oraz zasady udzielania cudzoziemcom zezwoleń, uprawniających do wykonywania pracy na terytorium RP. Wiele uwagi poświęcono procedurom przeprowadzania przez funkcjonariuszy kontroli legalności wykonywania pracy przez cudzoziemców, powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom oraz prowadzenia działalności gospodarczej przez cudzoziemców. Dokonano analizy stosowania przepisów prawnych w zakresie skutków wobec pracodawców i pracowników, wynikających z przeprowadzonej przez funkcjonariuszy kontroli oraz przedłożono zasady współdziałania SG z innymi organami, w zakresie przeprowadzanych powyższych kontroli.