W dniach 03 – 05.07.2024 r. w przedsięwzięciu udział wzięli przedstawiciele Komendy Główniej SG, Nadbużańskiego, Śląskiego, Morskiego, Warmińsko-Mazurskiego, Bieszczadzkiego, Nadodrzańskiego, Nadwiślańskiego, Karpackiego Oddziału SG oraz Ośrodka Szkoleń Specjalistycznych SG w Lubaniu. Celem spotkania była wymiana dobrych praktyk i doświadczeń osób realizujących zadania w zakresie prowadzonych wobec cudzoziemców postępowań administracyjnych, z uwzględnieniem ustanowionego do postępowania pełnomocnika. Uczestnicy zapoznali się z tematyką związaną z rolą i obowiązkami pełnomocnika i organów prowadzących postępowanie. Przedstawiono zakresy umocowania, rodzaje i formy pełnomocnictwa, a także obowiązki organu do badania z urzędu prawidłowości pełnomocnictwa. Przedyskutowano zasady uiszczania opłaty skarbowej w kontekście ważności pełnomocnictwa. Wiele uwagi poświęcono również zagadnieniom związanym ze skutkami procesowymi ustanowienia pełnomocnictwa i prawami pełnomocnika w postępowaniu. Poruszono także kwestie ustanawiania przedstawiciela dla osoby nieobecnej oraz zasady wygaśnięcia i odwołania pełnomocnictwa.
Szkolenie realizowane w ramach projektu nr FAMI.03.01-IZ.00-0003/24 „Wzmocnienie kompetencji
i kwalifikacji Straży Granicznej w obszarze powrotów”.