Organizatorem przedsięwzięcia był Zarząd do Spraw Cudzoziemców Komendy Głównej Straży Granicznej we współpracy z Zakładem do Spraw Cudzoziemców powyższego Ośrodka.
W warsztatach prowadzonych przez Kierownictwo Wydziału VII Wymiany Informacji ww. Zarządu - por. SG Przemysława Budnego – Naczelnika, por. SG Aleksandrę Rembelską- Reszczyk – Zastępcę Naczelnika oraz ppor. SG Macieja Marka – Koordynatora Referatu Służby Dyżurnej w biurze SIRENE uczestniczyło 19 funkcjonariuszy terenowych jednostek organizacyjnych SG (wydziały ds. Cudzoziemców oraz placówki SG zlokalizowane na granicy zewnętrznej UE) realizujący lub nadzorujący zadania związane z obsługą wpisów dotyczących osób objętych decyzjami powrotowymi. Wytypowani funkcjonariusze będą odpowiedzialni za kontynuację prowadzenia szkoleń oraz dalsze udzielenie wsparcia eksperckiego w powyższym obszarze merytorycznym swoich jednostkach organizacyjnych.

Przedsięwzięcie realizowane w ramach projektu FAMI.03.01-IZ.00-0003/24.